Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

FW: ΣΕ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΩΝ ΗΠΑ

-----Original Message-----
From: Aleyromagiros Dimitris [mailto:aleyrom@gmail.com]
Sent: 18 October, 2011 3:06 AM
To: "Undisclosed-Recipient:;"@cytanet.com.cy
Subject: Fw: ΣΕ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΩΝ ΗΠΑ
Importance: High

Τα θερμά μας συγχαρητηρια στις δυο αυτες Κυριες συμπατριωτισσές μας, Δ.Αλευρομαγειρος

----- Original Message -----
From: "Costas Skandalis" <ks@aegean-theory.gr>
To: "Costas Skandalis" <ks@aegean-theory.gr>
Sent: Tuesday, October 18, 2011 2:53 AM
Subject: ΣΕ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΩΝ ΗΠΑ


> Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011
>
>
> Η «άλλη Ελλάδα» που μας κρύβουν - ΣΕ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ
> ΤΩΝ
> ΗΠΑ
> <http://asiancorrespondent.com/as_u/user/1270125311-860.jpg>
> Χρήστος Προυκάκης, δημοσιογράφος
>
> Η είδηση πέρασε εντελώς απαρατήρητη, αν και είναι από τις λιγοστές στιγμές
> που η Ελλάδα προβάλλεται θετικά στο εξωτερικό.
> Το προεδρικό Βραβείο PECASE, απονεμήθηκε φέτος από τον ίδιο τον Πρόεδρο
> Ομπάμα σε δύο Ελληνίδες καθηγήτριες, ζωντανή απόδειξη ότι η χώρα μας έχει
> όλα τα εχέγγυα και τις εφεδρείες σε ανθρώπινο δυναμικό για να σταθεί στα
> πόδια της.
> <http://www.elzoni.gr/ast/cov/2P/2PRWTOSELIDO_2011_10_16_20_21_41_b.jpg>
> Το βραβείο είναι η κορυφαία διάκριση για νέους επιστήμονες και οι
> Ελληνίδες
> που τιμήθηκαν με αυτό είναι η κ. Δήμητρα Ευαγγέλου, καθηγήτρια στο
> πανεπιστήμιο Purdue και η κ. Φωτεινή Κατωπόδη, καθηγήτρια
> περιβαλλοντολόγος
> στους πολιτικούς μηχανικούς του Berkley.
>
> Όπως εκτιμάται για τα πληθυσμιακά δεδομένα της Ελλάδας η επιλογή των δυο
> διακεκριμένων Ελληνίδων αποτελεί κορυφαία διάκριση καθώς και μια νότα
> αισιοδοξίας για το σκληρό παρόν και το αβέβαιο μέλλον που αντιμετωπίζουμε
> στο τόπο μας.
> Ακολουθεί η συνέντευξη που μου παραχώρησε λίγο πριν από τη βράβευσή της,
> την
> προηγούμενη Παρασκευή, η κ. Δήμητρα Ευαγγέλου.
> -Ως Ελληνίδα ποια σημασία θεωρείτε ότι έχει για εσάς και τον τόπο μας η
> επιλογή της επιτροπής βραβευομένων της αμερικανικής κυβέρνησης να σας
> συμπεριλάβει στο κατάλογο των 94 νέων ερευνητών;
> Η διάκριση αυτή είναι σημαντική διότι αναδεικνύει μεν την ερευνητική
> δραστηριότητα καθενός βραβευόμενου αλλά αυτό με κάποια έννοια είναι το
> έλασσον.
> Το πιο σημαντικό είναι ότι επιβραβεύει τις επιστημονικές περιοχές και τα
> παιδιά που θεωρούνται σημαντικά για το μέλλον των επιστημών.
> Ως Ελληνίδα, αλλά και ως αποδέκτης μιας παιδείας που περνά μέσα από τη
> μεταπολίτευση στην Αθήνα δεν θα μπορούσα ίσως να φανταστώ πιο σπουδαία
> αναγνώριση για μένα, αλλά και για το εκπαιδευτικό και κοινωνικό σύστημα
> που
> καλλιέργησε σε όλους εμάς την κριτική σκέψη, την τόλμη των ιδεών και την
> επιθυμία για γνώση.
> Στην τελετή στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών των ΗΠΑ (NSF), θα έχω την ευκαιρία
> να
> ευχαριστήσω όλους όσους θεωρώ πως σημάδεψαν με την παρουσία τους την
> πορεία
> μου και περισσότερο από όλους τους φορείς των ιδεών που χαρακτήρισαν την
> γενιά μου και υποστήριξαν τη μάθηση ως το υπέρτατο αγαθό.
> Αυτό το χρωστώ συνολικά στην Ελληνική παιδεία.
> -Πώς θα περιγράφατε το πλαίσιο μέσα από το οποίο το πανεπιστήμιο Purdue
> προσεγγίζει την εκπαίδευση των νέων μηχανικών από την αρχή έως και το
> τέλος
> των σπουδών τους και πως εσείς την υλοποιείτε;
>
> Το πανεπιστήμιο Purdue είναι ένα από τα πιο σημαντικά πολυτεχνεία της
> Αμερικής και στα 150 χρόνια της ιστορίας του έχει συνδέσει το όνομα του
> όχι
> μόνο με μια σειρά από σπουδαίες ανακαλύψεις, όπως αυτή της εκπαίδευσης των
> αστροναυτών με το όνομα του Neil Armstrong να είναι πρώτο στην λίστα αυτή,
> αλλά επίσης συχνά έχει ηγηθεί εκπαιδευτικών καινοτομιών που οδηγούν στην
> αρτιότερη εκπαίδευση όλων των μηχανικών.
> Η πρόσφατη καινοτομία στην οποία συμμετέχω αφορά την ίδρυση ξεχωριστής
> σχολής που στόχο έχει να μελετήσει τις παιδαγωγικές συνθήκες μέσα από τις
> οποίες η εκπαίδευση των μηχανικών μπορεί να βελτιωθεί κατά τρόπο ώστε όχι
> μόνο να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις αλλά να τις καθοδηγεί και
> ταυτόχρονα να τις διαμορφώνει.
> Μέρος αυτής της νέας προσπάθειας είναι να κατανοήσει κανείς τις αρχικές
> συνθήκες ανάπτυξης του ατόμου μέσα από την επαφή με τον κόσμο των
> αντικείμενων, έναν κόσμο που κατ' εξοχήν είναι προιόν των μηχανικών.
> -Μέσα από ποιες επιλογές θεωρείτε ότι πρέπει να εμπλουτισθεί η γενική
> εκπαίδευση στα σχολεία των ΗΠΑ και της Ευρώπης ώστε να προσελκυσθούν
> περισσότεροι νέοι στο τομέα εκπαίδευσης μηχανικών;
>
> Ο εμπλουτισμός της γενικής εκπαίδευσης στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, αλλά και
> παντού, πρέπει να προκύψει από την επιστημονική κατανόηση του φαινομένου
> σε
> δυο επίπεδα.
> Πρώτον, να κατανοήσουμε καλύτερα τη σχέση του ατόμου με τον υλικό
> πολιτισμό,
> και αυτό είναι που προσπαθούμε να κάνουμε στο δικό μας ερευνητικό
> εργαστήριο.
> Και δεύτερον, να κατανοήσουμε τους ατομικούς και κοινωνικούς λόγους που
> οδηγούν τους νέους στην επιλογή αυτών των επιστημών μέσα από τις παρούσες
> κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες καθώς και τα μεγάλα ανοιχτά ζητήματα που
> επιζητούν λύσεις όπως οι ανάγκες για καθαρό νερό, ενέργεια, υγεία,
> εκπαίδευση.
> Όλα αυτά τα σύγχρονα ζητήματα απαιτούν τη συμμετοχή των μηχανικών μαζί και
> άλλων επιστημόνων.
> Ο εμπλουτισμός της εκπαίδευσης είναι σημείο εκκίνησης και ο σχεδιασμός των
> εκπαιδευτικών προγραμμάτων πρέπει να βασιστεί στην εμπειρική κατανόηση των
> δυο αξόνων που προανέφερα.
> -Θεωρείτε ότι υπάρχει σημαντική διαφορά κουλτούρας ανάμεσα στη παιδεία των
> Ευρωπαίων και Αμερικανών μηχανικών έτσι ώστε να διαφοροποιεί τον τρόπο με
> τον οποίο προσεγγίζουν την καθημερινότητα της δουλειάς τους;
>
> Ναι, είναι γνωστό και μελετώνται ήδη από πολλούς συναδέλφους οι
> διαδικασίες
> μέσω των οποίων το ιστορικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο διαμορφώνει το
> τρόπο εκπαίδευσης των μηχανικών οδηγώντας σε τρόπους σκέψεις και επίλυσης
> προβλημάτων με χαρακτηριστικά το δεδομένο πλαίσιο.
> Για παράδειγμα, συχνά αναφέρεται στη βιβλιογραφία ότι οι Γάλλοι μηχανικοί
> εξειδικεύονται όχι μόνο για να απασχοληθούν με τα τεχνολογικά ζητήματα της
> εποχής τους αλλά φαίνεται να συνεισφέρουν με το σκεπτικό τους και στη
> διαμόρφωση πολιτικής γύρω από αυτά τα ζητήματα κατέχοντας συχνά θέσεις
> ηγετικές.
> Κάτι παρόμοιο δεν συμβαίνει, για παράδειγμα, στην Αμερική όπου παρότι οι
> μηχανικοί ηγούνται της ανάπτυξης η διαμόρφωση πολιτικής πραγματοποιείται
> κυρίως μέσα από τη συνεισφορά τους στον ιδιωτικό τομέα των επιχειρήσεων.
> -Επειδή συχνά αποτελεί ζήτημα διαφωνιών ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να
> είναι
> ο διακριτός ρόλος των μηχανικών στην έρευνα και στην εφαρμογή έτσι ώστε να
> είναι αλληλοσυμπληρούμενοι τομείς προς όφελος της βιομηχανίας και της
> οικονομίας;
>
> Σε όλες τις χώρες του κόσμου οι μηχανικοί και το έργο τους είναι άρρηκτα
> συνδεδεμένο με την σύγχρονη ανάπτυξη αλλά και με τη συνολική πορεία του
> ανθρωπίνου πολιτισμού.
> Αυτή είναι μια σπουδαία διαπίστωση που αν την κατανοήσει κανείς
> διαπιστώνει
> και τα τεράστια περιθώρια διαμόρφωσης μιας σύγχρονης κοινωνίας ισότητας
> και
> προόδου όπου ο ρόλος των μηχανικών δεν οδηγεί μόνο την ατμομηχανή της
> τεχνολογικής ανάπτυξης αλλά, επιπλέον, στηρίζει τον ανθρωπισμό και το
> σεβασμό για το περιβάλλον.
> Οι μηχανικοί, λόγω της κατάρτισης τους, που βασίζεται στις θετικές
> επιστήμες, είναι σε θέση να θέτει σε κοινό έλεγχο τα ζητήματα της
> ανθρώπινης
> ανάπτυξης σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο με όραμα τη βελτίωση των
> συνθηκών
> της ζωής για όλους.
>
> -Με δεδομένη την εμπειρία σας στο τομέα εκπαίδευσης νέων μηχανικών
> θεωρείτε
> αναγκαία την απόλυτη εξειδίκευση σε ένα μόνο τομέα η μια γενικότερη
> παιδεία
> που περιλαμβάνει αρκετούς τομείς;
>
> Νομίζω ότι χρειαζόμαστε και τα δυο. Διαπιστώνουμε τα τελευταία χρόνια ότι
> για να γίνει κάποιος μηχανικός περνάει από πολλά στάδια ανάπτυξης τα
> οποία,
> με διαφορετικά στοιχεία κάθε φορά, καθορίζουν τη συμπεριφορά του.
> Για παράδειγμα, μπορεί αρχικά να απαιτείται ένα επίπεδο προετοιμασίας
> αρκετά
> γενικό ούτως ώστε με το πέρασμα του χρόνου και των συσσωρευμένων εμπειριών
> να μπορεί κανείς να διαμορφώσει συγκεκριμένη πορεία γύρω από ενδιαφέροντα
> και χώρους δουλειάς που συχνά αλλάζουν λόγω και της φύσης του
> αντικειμένου.
> Άλλωστε η δουλειά των μηχανικών είναι από τη φύση της πολυσχιδής γι αυτό
> και
> απαιτεί ευελιξία στη σκέψη.
> -Με ποιο τρόπο θα επιχειρούσατε να μεταφέρετε αυτό το πνεύμα πρώιμης
> προσέλκυσης νέων φοιτητών στο πλαίσιο σπουδών μηχανικού της Ελλάδας τόσο
> στη
> κατεύθυνση ΑΤΕΙ όσο και στα πολυτεχνεία;
>
> Στην Ελλάδα, από όσο μπορώ να γνωρίζω, οι πολυτεχνικές σχόλες διατηρούν το
> υψηλό κύρος τους αφού μέσα από το σύστημα των εξετάσεων φαίνεται να
> προσελκύουν φοιτητές που είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι στις θετικές
> επιστήμες, κάτι που δεν συμβαίνει στην Αμερική.
> Αναρωτιέμαι τι θα συμβεί αν, όπως και σε άλλα ζητήματα, διαπιστώσουμε
> σύντομα και στο τομέα αυτό μελλοντικά λιγότερα παιδιά να επιλέγουν αυτές
> τις
> επιστήμες.
> Προς το παρόν δεν φαίνεται να υπάρχει αυτό το πρόβλημα.
> Σε μια τέτοια περίπτωση για ποιο λόγο να εισάγει κανείς έννοιες από την
> επιστήμη του μηχανικού στην Ελλάδα;
> Ο λόγος θα μπορούσε να αναζητηθεί στην εγγενή άξια που έχει ο τρόπος
> σκέψης
> των μηχανικών επειδή αυτός χαρακτηρίζεται από δημιουργικότητα, τόλμη,
> εξερευνητική διάθεση και εμπειρισμό.
> Όλα αυτά τα στοιχεία που είναι αναγκαία στους μηχανικούς της σύγχρονης
> κοινωνίας μπορούν να εισαχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία από νωρίς,
> πάντα
> με το κατάλληλα τρόπο.
>
> -Θεωρείτε αναγκαίο να συμπεριληφθούν κάποια επιπλέον ειδικά στοιχεία στην
> εκπαίδευση των νέων Ελλήνων μηχανικών ώστε η ειδικότητα τους να γίνει κατά
> το δυνατόν πιο αποτελεσματική στο οικονομικό περιβάλλον της νότιας
> Ευρώπης;
>
> Ζούμε σε έναν κατεξοχήν υλικό πολιτισμό και πολλοί ισχυρίζονται ότι και τα
> ζητήματα μας είναι απόρροια αυτής της πραγματικότητας.
> Συμφωνώ εν μέρει στο βαθμό που πιστεύω ότι το ανθρώπινο πνεύμα είναι ικανό
> να αντιληφθεί τη σπουδαιότητα της δράσης του και έχει τη γενναιότητα να
> την
> αλλάξει όταν πρέπει.
> Ο τρόπος οργάνωσης των σπουδών στον δυτικό κόσμο αλλά από ότι φαίνεται και
> παντού, έχει αναθέσει πολλές από αυτές τις ευθύνες διαμόρφωσης των
> συνθηκών
> στους μηχανικούς.
> Πιστεύω ότι όσο καλλίτερα είναι καταρτισμένοι, όχι μόνο ως προς τα
> τεχνολογικά ζητήματα, αλλά και ως προς τον κοινωνικό ρόλο που εμμέσως η
> αμέσως έχουν, τόσο καλλίτερο θα είναι το αποτέλεσμα της συνεισφοράς τους.
> Πρέπει δηλαδή να εμπλουτιστεί η κατάρτιση τους με την αντίληψη για τη
> σπουδαιότητα του ρόλου τους και να τους δοθεί η δυνατότητα να αναλάβουν
> ρόλους ηγετικούς στη διαμόρφωση της πολιτικής και της ανάπτυξης.
>
> -Πώς κρίνετε το γενικότερο επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας στην Ελλάδα
> και
> ποιες είναι οι προτάσεις σας στο τομέα που διδάσκετε;
>
> Το γενικότερο επίπεδο παιδείας στην Ελλάδα πιστεύω πως είναι καλό. Όμως,
> όπως και σε άλλους τομείς, διάγουμε μια περίοδο αναζήτησης νέων τρόπων
> προσέγγισης της γνώσης και αυτό έρχεται συχνά σε σύγκρουση με τον άλλο
> σημαντικό στόχο της παιδείας που είναι η διαιώνιση αξιών και η διαμόρφωση
> προσωπικότητας μέσα σε πολιτισμικά πλαίσια.
> Μοιραζόμαστε δηλαδή και στην Ελλάδα τις αγωνίες της σύγχρονης παιδαγωγικής
> διαδικασίας ενώ ταυτόχρονα θέλουμε να διαφυλάξουμε την Ελληνική ταυτότητα.
> Δεν λέω πως δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης και στο Ελληνικό, όπως
> και σε άλλα συστήματα, όμως υποστηρίζω πως πρέπει πάντα να υιοθετούμε
> μακρόχρονη πολιτική γύρω από αυτά.
> Μια σειρά από πρακτικά ζητήματα, όπως αυτά των υποδομών, θα έπρεπε να
> είχαν
> λυθεί διότι αποτελούν τροχοπέδη στη μελέτη των πιο σπουδαίων ζητημάτων που
> είναι το κατά περίπτωση επιστημονικό αντικείμενο και η κατάρτιση των
> διδασκόντων.
> Τα ζητήματα των υποδομών, όπως κτίρια και υλικοτεχνική υποδομή, οι
> δυνατότητες να ανοίξει το σχολείο στην κοινωνία, καθώς και η ευελιξία στον
> προγραμματισμό απαιτούν πολιτική βούληση.
> Αν αυτά αντιμετωπισθούν, τότε οι Ελληνες εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων,
> και οι ερευνητές της εκπαίδευσης, μπορεί να ασχοληθούν με τα ουσιαστικά
> ζητήματα της επιστήμης και της εφαρμογής της.
> Οι Έλληνες παιδαγωγοί όλων των βαθμίδων είναι παρόντες στην διεθνή
> βιβλιογραφία και η παρουσία τους μπορεί να γίνει ισχυρότερη εάν το έργο
> τους
> υποστηριχθεί σωστά.
> Οι προϋποθέσεις της βράβευσης:
> Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί στην σχετική ιστοσελίδα του
> Λευκού Οίκου το βραβείο αυτό θεσπίσθηκε το 1996 από τον πρόεδρο Κλίντον με
> σκοπό να βραβεύει κάθε χρόνο τους κορυφαίους επιστήμονες που ασχολούνται
> σε
> νέες περιοχές έρευνας.
> Κάθε χρόνο ο αριθμός των βραβευομένων είναι μεταξύ 80 έως 100 και η
> επιλογή
> τους γίνεται με τον εξής τρόπο:
> Οι συνολικά 16 εθνικοί φορείς έρευνας των Ηνωμένων Πολιτειών, που
> δραστηριοποιούνται στο χώρο της βασικής έρευνας, προτείνουν υποψήφιους οι
> οποίοι προέρχονται από μια ομάδα ειδικών που ήδη έχει επιλεγεί να
> χρηματοδοτηθεί με δεδομένο ότι οι τομείς που ερευνούν είναι πρωτοπόρες.
> Αυτό είναι και το πιο σημαντικό κριτήριο επιλογής που συνοψίζεται σε τρία
> επί μέρους σημαντικά στοιχεία, την τόλμη, την πρωτοτυπία και τις περιοχές
> έρευνας.
> Ειδικότερα σε ότι αφορά την εργασία μου, αναφέρει η κ. Ευαγγέλου, ήδη είχα
> λάβει αυτή την αναγνώριση πριν από δυο χρόνια λαμβάνοντας παράλληλα
> σημαντική επιχορήγηση από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών των ΗΠΑ.
> Έχοντας λάβει την επιχορήγηση αυτή έγινα υποψήφια για το βραβείο PECASE
> μέσω
> συγκεκριμένης διαδικασίας που πραγματοποιείται μεταξύ των ερευνητικών
> φορέων
> και της ειδικής επιτροπής του γραφείου του Λευκού Οίκου για την διαμόρφωση
> πολιτικής σε θέματα επιστήμης και την τεχνολογίας.
> Επειδή προφανώς η διαδικασία της αξιολόγησης γίνεται με όλες τις
> προϋποθέσεις του απορρήτου, που είναι απαραίτητες σε κάθε τέτοια
> περίπτωση,
> κανείς εξ όσων εργάζονται ερευνητικά στους τομείς αυτούς δεν γνωρίζει το
> παραμικρό.
> Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό επιτυχίας σε περιπτώσεις όπως της
> κυρίας
> Δήμητρας Ευαγγέλου κυμαίνεται μόλις στο 2-3% στο σύνολο όσων έχουν λάβει
> αρχικά την χρηματοδότηση «CAREER grant» του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών των
> ΗΠΑ και 0,06% από όσους υποβάλλουν ερευνητικές προτάσεις στο πλαίσιο αυτό.
> Η σημασία της βράβευσης εντοπίζεται στην επικύρωση νέων περιοχών έρευνας
> από
> τον Λευκό Οίκο. Στη συνέχεια οι νέοι αυτοί τομείς θα υποστηριχθούν
> ευρύτερα
> μέσα από την χάραξη επιστημονικής, τεχνολογικής και εκπαιδευτικής
> πολιτικής.
> Όπως σχολιάζει ο διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών των ΗΠΑ (NSF )
> δρ.
> Subra Suresh η αξία του βραβείου PECASE επισφραγίζεται από το γεγονός ότι
> οι
> αποδέκτες του θεωρούνται μελλοντικοί υποψήφιοι για το Νόμπελ.
>
> Πηγή
> <http://cpjournalist.wordpress.com/2011/10/14/%cf%83%ce%b5-%ce%b4%cf%85%ce%b
> f-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%af%ce%b4%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b8%
> ce%b7%ce%b3%ce%ae%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%bf-%ce%ba%ce%bf%cf
> %81%cf%85%cf%86/>
>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου